سئو سایت خبری به زبان ساده
سئو چیست؟ توضیح SEO به زبان ساده فرادرس مجله
تا به اینجا به ابعاد مختلف مربوط به سئو پردختم و حالا میخواهم در حد چند بخش به توضیح الگوریتمهای گوگل بپردازم. البته وجود صفحات برندسازی مانند درباره ما و تماس با ما نیز در نقشه سایت مشکلی ایجاد نمیکند. شاید بهتر باشد صفحات سایت ابتدا برای نمایش موبایل بهینه شوند و سپس برای دسکتاپ. طراحی سایت سئو شده؛ مهارتی است که با استفاده از آن؛ یک وبسایت از همان ابتدا کاملا مبتنی بر اصول سئو طراحی میشود. ممکن است یک وبسایت دارای پشتوانه مالی قوی باشد و بتواند هزینه خوبی انجام دهد.
اگر دغدغه شما افزایش ترافیک سایت خبریتان است این مقاله را دنبال کنید. سعی کنید از کلماتی که هم کانسپت کلمه کلیدی مقاله هستند، در هدینگها استفاده کنید تا به این طریق به سئو سایت و صفحه خود کمک کنید. این کار سبب میشود درصورتی که کاربر یکی از تایتلهای شما را جستجو کرد، شما هم به عنوان پیشنهاد به کاربر نمایش داده شوید. استفاده از هدینگها اصول و قواعد خاص خود را دارد که در محتوایی جامع به توضیح آن پرداختهایم. تولید محتوا چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ اکثر افراد از بلاگ متنی به عنوان محتوا یاد میکنند.
از سوی دیگر رباتهای گوگل باتوجه به این لینکها، صفحات جدید بستر وب را پیدا میکنند. در مورد لینک و اتواع لینکسازی در ادامه همین مقاله “سئو سایت چیست” به طور کامل توضیحاتی ارائه خواهیم کرد. لینکهای ساخته شده میتوانند به صفحات داخلی سایت یا وبسایتهای دیگر آدرسدهی کنند. گوگل محبوبترین موتور جستجو است و بیش از ۹۲٪ جستجوها در سال ۲۰۲۱ در گوگل انجام میشود. پس بدیهی است که بیشتر تمرکز بهینه سازی سایت، روی گوگل باشد.بعد از گوگل، موتورهای جستجو نظیر بینگ، بایدو و یاندکس در رتبههای بعدی قرار دارند.
بنابراین وبسایتهایی که بکلینکهای بیشتر و باکیفیتی از وبسایتهای معتبر و مرتبط دریافت کردهاند در رتبههای بالاتری در صفحه نتایج قرار میگیرند. یکی از ابتداییترین نکاتی که در سئوی تکنیکال وبسایت مطرح میشود، بحث امنیت آن است چون کاربران به وبسایتهای امنتر بیشتر اعتماد میکنند. گوگل هم به دلیل اهمیت امنیت اطلاعات کاربران مدت زمان زیادی است که استفاده از پروتکل امن https را بهعنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی صفحات وب در نظر میگیرد. برای فعال کردن این پروتکل روی وبسایت باید از تامینکننده هاست گواهینامه SSL دریافت کنید. با آموزش و یادگیری استفاده از ابزارهای سئو، سئوکاران می توانند به طور موثرتری وب سایت ها را بهینه سازی کرده و رتبه آنها را در نتایج جستجو ارتقا دهند. اگر شما یک سئوکار هستید، استفاده از ابزارهای سئو می تواند به شما در ارتقای سطح کارتان و دستیابی به نتایج بهتر کمک کند.
برای این منظور، سئو24 در کنار مفاهیم پایهای و اصولی سئو، به تکنیکهای حرفهای و موضوعات پیشرفته نیز میپردازد. محتوای آموزشی سئو 24 در 4 دسته مفاهیم سئو، سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم شدهاند تا همه موضوعات سئو را پوشش دهند. با انجام خدمات سئو تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک میکنید تا وب سایت شما را بهتر درک کنند و در نتیجه، رتبه شما در نتایج جستجو بهبود پیدا می کند. در واقع شما میخواهید مغازهتان در میان مغازههای دیگر دیده شود و مشتریان بیشتری به آن جذب شوند. با سئو سایت خبری میتوانید ترافیک سایت را افزایش داده و به بهبود رتبه صفحات آن کمک کنید.
در تصویر زیر میتوانید به طور واضح مشاهده نمایید که بیشترین ترافیک یک سایت از ترافیکهای SERP نشات گرفته است. سئو چیست؟ سوالی است که امروزه درصد بالایی از جستجوی کاربران به خود اختصاص داده است. یکی از کاربردهای سئو این است که صفحات سایت بهتر، سریعتر، دقیقتر و با اطلاعات درستتری در اختیار کاربر قرار گیرد. سئو به شما کمک میکند همیشه و به صورت منظم از موتورهای جستجو ترافیک دریافت کنید و فروش داشته باشید. فرض کنید وارد یک وبسایت میشوید و مطلبی را میخوانید که به نظرتان تکراری میآید.
از آنطرف؛ با توجه به اهمیت فوقالعاده بالای سئو، یک طراح سایت باید در هنگام طراحی سایت؛ اصول سئو را کاملا رعایت کند. همانطور که گفتم او تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهد و مسئول کشف و گسترش فرصتهای موجود در تحقیق کلمات کلیدی است. یک مشاور سئو باید بداند که چگونه یک ممیزی فنی سئو انجام دهد و از نزدیک با توسعه دهندگان وب سایت برای رفع این خطاها همکاری کند. او باید علاوه بر اینکه باید با نحوه صحیح استفاده از کلمه کلیدی در صفحه آشنا باشد، باید با سیستم معناگرایی گوگل نیز آشنا باشد. مثلا اگر در طول روز، کار اداری دارید نیازی به درخواست اجازه ندارید و اگر پروژههایتان اجازه میدهند، حتی میتوانید یک روز کامل در هفته را تعطیل کنید.
تا به اینجای مقاله سئو چیست، با پایه و اساس بهینهسازی سایت آشنا شدیم. اگر تا به اینجای مقاله همراه تیم سئو دی ام روم بودهاید، به شما تبریک میگوییم. حال زمان آن است که با یک آموزش سئو صفر تا صد که کاملا رایگان میباشد، شروع به یادگیری سئو به زبان ساده نمایید. سئو و بهینهسازی سایت یکی از ابزارهای موجود برای رشد در بازاریابی اینترنتی محسوب میشود. ابزارهای دیگری همچون شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و یا تبلیغات بنری نیز در بازاریابی تاثیرگذار خواهند بود، اما هیچ یک به اندازه سئو، شما را در معرض کاربران هدف قرار نمیدهد. رپورتاژ نوعی محتوا متنی به همراه تصویر یا ویدیو که در قالب یک گزارش آموزنده یا خبری در وبسایتهای دیگران انتشار و از آن محتوا به صفحات هدفمند خود لینک داده میشود.
حتی برای افزایش احتمال کلیک کاربر، میتوانید از او به شکل متنی درخواست کنید که برای خواندن مطالب بیشتر، وارد صفحه دسته بندی شود. به این ترتیب ممکن است وارد صفحه مورد نظر شده و با کلیک روی مقالات آن، زمان بیشتری در سایت تان باشد. یک معماری خوب سایت شما را برای کاربران و کرول موتورهای جستجو قابل ردیابی میکند. کاربران معمولا برای رفع نیازهای خود به گوگل مراجعه میکنند، درصورتی که شما به طور اصولی بهینهسازی سایت را انجام داده باشید، میتوانید این کاربران را جذب و به اهداف خود نزدیک شوید. در این قسمت از مقاله سئو سایت به زبان ساده به تکنیکهایی اشاره میکنیم که میتوانیم برای سایت خود لینکسازی خارجی و باکیفیت انجام دهیم و از مزایای آن بهره ببریم. بک لینک یا لینک سازی خارجی، به لینکهایی گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت ما وارد میشود.
اگر بدون توجه هر زمان که بخواهید در شبکههای اجتماعی پست بگذارید ممکن است در میان پستهای افراد دیگر گم شوید زیرا کاربران شما 24 ساعته آنلاین نیستند. برای مورد اول پیشنهاد میکنیم که برای کسب اعتماد بنفس، پس از آموزش حرفهای و درست به صورت موقت در شرکتهای مرتبط با سئو با حقوق کم شروع به فعالیت کنید. درطول این مدت با آشنایی و تسلط برای رفع چالشهای موجود، اعتماد بنفس لازم برای گرفتن پروژه را بدست خواهید آورد. این کار سبب میشود که کاربر و خواننده حس بهتری نسبت به سایت و محتوا پیدا کند و تعامل بهتری با سایت برقرار کند. خرید گواهی SSL و نصب روی دامنه سایت که از طریق شرکت هاستینگ انجام میگیرد، یکی از عوملی است که برروی انتخاب کاربر تاثیر مستقیم میگذارد. پس از نصب SSL روی سایت، یک قفل در کنار نام دامنه شما نمایش داده میشود و در ضمن پروتکل سایت شما از http به https تبدیل خواهدشد که s مخفف کلمه Secure یعنی امنبودن میباشد.
Off Page Seo (سئوی خارج از صفحات) تمام فعالیتهایی است که با هدف ارتقای رتبه صفحات در موتورهای جستجو، خارج از وب سایت انجام میگیرد. یک سایت با بک لینکهای باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینکهای کمتر میگیرد. موتورهای جستجو بک لینکها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر میگیرند. اما بسیاری Off Page Seo را همان لینک سازی میپندارند درحالیکه اینگونه نیست و لینک سازی فقط بخش اعظمی از این شیوه بهینه سازی را تشکیل میدهد. برای مثال، مواردی ازقبیل بازاریابی شبکههای اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب میشود و اهمیت بسیاری دارد. به بیانی دیگر، Off Page Seo تمام کارهایی است که خارج از یک وب سایت انجام میگیرد تا موتورهای جستجو آن وب سایت را قابل اعتماد و معتبر به حساب بیاورند.
گاهی اوقات بیش از شش ماه تا یکسال زمان لازم است تا بتوانید در زمینه کاری خود در گوگل به نتیجه برسید. این مدت زمان بسته به نوع استراتژی و میزان فعالیت و سرمایه گذاری هایی که رقبای شما در این زمینه انجام داده اند بستگی دارد. اگر تازه وردپرس را شروع کردید و به دنبال یک دوره آموزش صفر تا صد هستید پیشنهاد میکنم آموزش وردپرس را که به صورت ویدیویی و کاملا رایگان تهیه شده است ببینید. سعی نمایید که کاربران هدف خود را بشناسید و بیشتر روی آنها تمرکز کنید و برای آنها تولید محتوا انجام دهید. اما آگاه باشید اهمیت این بخش مقداری از تایتل کمتر است، ولی در صورتی که توضیحات خوبی در این قسمت قرار دهید، میتوانید کاربر را مجاب کنید که روی لینک صفحه شما کلیک کند. سئو برندینگ یا برندسازی در سئو، به فرآیندی گفته میشود که در آن برند کسب و کار به منبع مهمی از ترافیک تبدیل میشود.
حالا بیایید بعضی از مهمترین خدمات سئو را در چند بخش بررسی کنیم. در این خدمات ابتدا تعداد و کیفیت بکلینکهای دریافتی شما بررسی میشود. در ادامه خدماتی را ذکر میکنم که میتوان همه آنها را با هم برونسپاری کرد و البته میتوان هر کدام را به صورت جداگانه واگذار کرد. برای چک کردن پیجاتوریتی نیز میتوانید از سایت ahrefs.com استفاده کنید. مکانیزمی شبیه به دامین اتوریتی است با این تفاوت که برای تک تک صفحات سایت محاسبه میشود. ابزارهای دیگر سئو نیز مانند ahrefs.com و semrush.com و البته سایر ابزارها، چیزی شبیه به دامین اتوریتی را ارائه میدهند.
و در آمار دیگری که در تصویر زیر مشهود است؛ به طور میانگین وبسایتها ۳ سال با یک ارائهدهنده سئو (شرکت یا فرد) کار کردهاند. طبق آماری که در تصویر زیر میبینید ۲۵٪ از کسب و کارهای کوچک، با بیش از ۳ مجموعه خدماتی سئو کار کردهاند. برای آشنایی بیشتر با خدمات سئو میتوانید روی دکمه زیر کلیک کنید و از بخش مخصوص آن استفاده کنید. چنانچه روی خدمات سئو متمرکز شوید و خدمات تخصصی سئو ارائه کنید میتوانید سفارشهای زیادی بگیرید و درآمد مناسبی کسب کنید. بنابراین میتوان اتوریتی را یکی از معیارهای رتبهبندی در نظر گرفت. این یعنی هر صفحهای که اتوریتی بالاتری دارد شانس بیشتری برای کسب رتبه بالاتر دارد.
پاپهای مزاحم معمولا تمام یا بیشتر صفحه را اشغال میکنند و به صورت ناگهانی و بدون درخواست کاربر؛ در صفحه ظاهر میشوند. صفحات بینابینی (Interstitial) همان پاپآپها هستند و چنانچه اصولی و طبق قوائد گوگل استفاده نشوند باعث آسیب به سئو میشوند. وقتی جستجو کننده بعد از ورود به صفحه شما جستجو را به پایان برساند احتمالا از محتوای شما نتیجه گرفته است. و در واقع یک وبسایت ابتدا باید روی سئو موبایل کار کند و سپس سئو دسکتاپ. از آنجایی که الات اکثر وبسایتها از HTTPS استفاده میکنند، بیش از این به توضیحات در مورد HTTPS نمیپردازم.
با تیم وبلاگنویسی Ahrefs که محتوای درجه یک و کاملا با کیفیت و خلاقانه تولید میکنند، همواره موضوع تازهای آنجا وجود دارد که میتوانید یاد بگیرید. ماز ابزارهای مفیدی برای بازاریابان وب و کارشناسان سئو ایجاد میکند. نمرات که ماز میدهد یکی از مراجع ارزیابی کیفیت فنی و حتی محتوایی سایتهای مختلف است. راهنمای سئو مبتدیان ماز یکی از معتبرترین منابع موجود در این زمینه است و برای تازهکارها یک منبع ضروری به شمار میآید. سئو فنی و تکنیکال تا سئو محتوایی و حتی بهتازگی سئو یوتیوب بخشهای مختلفی برای یادگیری وجود دارد.
از سوی دیگر برخی از وبمستران، بدون درنظر گرفتن نیاز کاربران اقدام به بهینهسازی سایت میکنند. این وبسایتها بعد از مدت کوتاهی ممکن است در صدر نتایج قرار بگیرند و رتبه و جایگاه خوبی به خود اختصاص دهند. کاربرانی که برای رفع سوال و ابهام خود به این صفحات مراجعه میکنند و با صفحهای باکیفیت پایین و یا محتوای نامناسب مواجه خواهند شد. این ابزار به شما امکان میدهد استراتژی کلمات کلیدی رقبا را نیز بررسی کنید. کافی است آدرس وبسایت رقیب را وارد کنید تا ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفتهاند.
با اندازهگیری موفقیتهای سئو، بهینگی مصرف منابع نیز مشخص میشود. با سنجش معیارهای مختلف توسط ابزارها گوناگون و تطبیق خروجی با اهداف میتوان از رقبا پیشی گرفت. در ادامه، عوامل مؤثر در اندازهگیری موفقیت حاصل از سئو را بررسی کردهایم. این روش شاید در روزهای ابتدایی سئو جواب میداد اما حالا منجر به جریمه از طرف گوگل میشود. امروزه برخی از کارشناسان سئوا، ناخواسته و با تمرکز بیشازحد روی الگوریتم بهجای ارزشآفرینی برای کاربر مرتکب کیورد استافینگ میشوند.
بسیاری از ویدیوهای محبوب Income School بر SEO تمرکز دارند و برخی از ویدیوها تا یک ساعت طول میکشند. این وبلاگ توسط یواست، سازنده یکی از معروفترین پلاگینهای وردپرسی سئو بهروز میشود. اگر تازهکار هستید وبلاگهای یواست را درباره عنوان مطالب و توضیحات متا بخوانید. همین دو مورد ساده کلید موفقیت شما برای کسب رتبه برتر در جستوجوی گوگل است. یکی دیگر از چهرههای معروف در دنیای جستوجو، نیل پتل کسی است که حتما نامش را دنیای جستوجو و سئو میشنوید. ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان او، اوبرساجست (Ubersuggest)، جایگزین سریع و خوبی برای برخی از ابزارهای پیچیدهتر (و پولی) موجود است.
این مجموعه تیمی حرفهای در اختیار دارد و خدمات حرفهای طراحی سایت، سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ به کسبوکارها ارائه میدهد. با توجه به این موضوع، باید قالبی که برای سایت خبری خودتان انتخاب میکنید، یک قالب کاملا بهینه باشد و به هیچ عنوان کاربران موبایلی را به دردسر نیندازد. به همین دلیل هم پیشنهاد میکنم حتی اگر طی روز اتفاق خاصی نمی افتد، شما سعی کنید در مورد چند موضوع نه چندان پرمخاطب خبر منتشر کنید. به این ترتیب سرعت ایندکس سایت خبری تان را بالا برده و سئو کردنش را راحت تر میکنید. یکی از مهم ترین ویژگی های سایت های خبری که به آنها در پیشی گرفتن از رقبا هم کمک میکند، سرعت ایندکس بالاست. در واقع منظور از سرعت ایندکس، مدت زمانی است که طول میکشد بعد از منتشر شدن یک محتوا، گوگل آن را بررسی کرده و به نتایج ببرد.
به کلی، یادگیری HTML و CSS برای همهی افرادی که در زمینهی طراحی و توسعه وب سایت فعالیت میکنند، بسیار مهم است و بدون آنها نمیتوان به یک وب سایت جذاب و کاربرپسند دست یافت. وب (World Wide Web) بخشی از اینترنت است که به شما اجازه میدهد از طریق مرورگرها به اطلاعات و خدمات آنلاین دسترسی پیدا کنید. برخلاف اینترنت که شبکهای جهانی است، وب یک سرویس بر بستر اینترنت محسوب میشود. این سرویس به وسیله وبسایتها و صفحات وبی که ما روزانه از آنها استفاده میکنیم، عمل میکند. وقتی یک آدرس وبسایت رو با “www” شروع میکنیم، در واقع وارد شبکه جهانی وب شدهایم.
انکر تکست بهتر است دارای کلمه یا عبارت کلیدی مرتبط با صفحه مقصد باشد. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. اگر تازه با سئو آشنا میشوید، ممکن است همه چیز کمی دلهره آور به نظر برسد. شما میتوانید در ابتدا آموزش صفر تا صد سئو رایگان را در اینترنت مشاهده کنید. در نهایت، موتور جستجو لیستی از مرتبطترین صفحات را به شما نمایش میدهد که به ترتیب از مرتبطترین تا کمربطترین مرتب شدهاند. پیشنهاد می کنیم در این خصوص مقاله مربوط به آموزش سئو سایت فرین آکادمی را نیز حتما مطالعه نمایید.
اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوهای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمانبر، دشوار و گرانقیمت است. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص میشود، بیشتر نشاندهندهی آگاهی کاربران از برندها است. جستجو بر روی موبایل طی سالهای اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید.
برای اینکه بتوانید بهتر به میزان قیمت دهی در زمینه سئو آشنا شوید مثالی برای شما خواهیم زد. اگر به تصویر بالا دقت کنید ما دو کلمه “بلیط هواپیما” و کلمه “تور اروپا” را به کمک ابزار ahrefs از نظر سختی کلمه کلیدی بررسی کردیم. از آن دسته از سئوالاتی که برای هر متخصصی سئو می تواند یک چالش باشد، اعلام هزینه سئو می باشد. انتشار یک محتوای بدون نقص که کاربران آن را دوست داشته باشند و موتورهای جستجو بتوانند آن را مشاهده کنند، ضامن موفقیت هر سایتی می باشد. سئوی کلاه سفید به مجموعه تاکتیک ها و روش های سئو گفته می شود که با قوانین و دستورالعمل های موتورهای جستجو، بخصوص گوگل، سازگار هستند.
ببینید، طبق تجربه میگویم که بازار سئو سایت های خبری در ایران خیلی شلوغ و خب در نتیجه پررقابت است. این یعنی ممکن است برای سئو کردن سایت تان در این حوزه با رقیبانی روبرو شوید که به سختی به شما اجازه بدهند رتبه های بالای گوگل را بگیرید. برای این منظور شما می توانید از طریق شماره تماس های شرکت کُدُ سئو با کارشناسان ما مشاوره دریافت کرده تا با شناخت بهتر و بیشتری به سرمایه گذاری در سئو تصمیم گیری نمایید. سئوی محتوا زیرمجموعه ای از سئوی داخلی سایت است و با کیفیت محتوا و نحوه بهبود آن مرتبط است. از آنجا که محتوا یکی از فاکتورهای بسیار مهم موفقیت در سئو می باشد، بسیاری از متخصصات سئو آن را یکی از 3 فاکتور اصلی سئو می دانند. توجه داشته باشید که این تکنیک باید برای همیشه ادامه داشته باشد و اگر بک لینک های خود را شارژ نکنید احتمال سقوط سایت شما بسیار بالاست.
برای کسانی که تازه وارد سئو می شوند یا به دنبال بررسی هستند، آموزش های رایگان سئو که در بلاگ قرار گرفته اند، ممکن است جالب باشد. برای ما ضروری است که خود را با چشم انداز به سرعت در حال تغییر وفق دهیم و در نظر داشته باشیم که هدف موتور های جست و جو ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن برای خود جستجوگران است. با هماهنگ کردن تاکتیک های سئو خود با این هدف، نتایج مثبتی خواهید دید، حتی اگر به طور کامل در مورد جزئیات پیچیده الگوریتم های موتور جست و جو به روز نباشید. اما فراتر از تطبیق کلمات کلیدی، موتورهای جستجو از دادههای تعامل جمعآوری شده برای تعیین ارتباط صفحه مربوط به جستوجو استفاده میکنند. بسیاری از وبسایتها با تولید محتوای مرتبط و باکیفیت در شبکههای اجتماعی، یک کانال ارتباطی و تعاملی قوی با مخاطبان هدف کسب و کار ایجاد میکنند.
از آنجا که سایر موتورهای جستجو، الگوریتمهای خود را از گوگل کپی میکنند، رتبهگیری در گوگل برابر است با رتبهگیری در اکثر موتورهای جستجو. کار مشاور سئو، کمک به وبسایتها برای کسب رتبه بهتر و دریافت ترافیک بیشتر در موتورهای جستجو است. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، میکوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. کلمه کلیدی در سئو همان عبارتی است که وقتی کاربران آن را در گوگل جستجو میکنند، به صفحه شما میرسند. نقش کیفیت محتوا در سئو چیست؟ این سوال مهمی است که مدیران وبسایتها برای افزایش بازدید سایت باید به دنبال پاسخ آن باشند. به همین دلیل فناوری هوشمندانه تعبیه شده در الگوریتمها، تشخیص میدهد که کدام صفحات تخصص و اعتبار بیشتری را در رابطه با هدف کلیدی مورد توجه قرار میدهند.
با تحقیق کلمات کلیدی موضوعات پر جستجو را پیدا کرده و محتوای مناسب برای سایت خبری تولید کنید. از ابزارهایی مثل سمراش و moz میتوانید کلمات کلیدی پر جستجو را پیدا کنید. برای بهینه سازی محتوای خبری بعد از یافتن کلمات کلیدی یک تقویم محتوایی تهیه کرده و کیوردها را در بخشهای زیر قرار دهید. درباره لینک داخلی در قسمت بالا توضیحاتی ارائه شد، در این قسمت برای یادآوری مجدد و ذکر نکات مهم، مجددا به این مبحث میپردازیم. لینک داخلی، که هایپرلینک نیز نامیده میشوند، هنگامی صفحهای از یک سایت به صفحه دیگری از همان سایت لینک دهد، اصطلاحا به آن لینک داخلی میگوییم.
ولی چون قبلا توضیح دادم الان فقط تیتر وارد موارد را یادآوری میکنم. چون حالا افراد شروع به ساخت لینکهای غیرواقعی میکردند تا رتبه بهتری کسب کنند. بعضی از متخصصین معتقدند که فاکتور رتبهبندی است و بعضی مخالف این نظریه هستند. در ویدیوی زیر نیز توضیحاتی را در مورد برطرف کردن محتوا تکراری در سئو دادهام. این پروتکل نسخه امن HTTP است که پروتکل اولیه برای ارسال داده بین مرورگر وب و وبسایت استفاده میشود. یکی از نکاتی که باعث کاهش سرعت صفحه میشود؛ وجود ریدایرکتهای اضافی ۳۰۱ است.
ریچ اسنیپت یا ریچ ریزالت (Rich result) قطعات اضافی هستند که در نتایج گوگل و در زیر قطعات نرمال یک صفحه به نمایش در میآیند. مثلا برای یک صفحه محصول میتوان با استفاده از کدهای اسکیما مارکآپ اجزایی مانند، نام محصول، قیمت محصول، توضیحات محصول، تعداد آرای مشتریان به محصول، تعداد در انبار و… را مشخص کرد. ممکن است گوگل به کنونیکال شما احترام نگذارد و یک صفحه مناسب از نظر خودش را انتخاب کند. در تصویر زیر، متا تگ کرکترست را ملاحضه میفرمایید که یک متا تگ مهم در سئو است. بعضی از متا تگها در سئو بسیار مهم هستند، تعدادی، اهمیت اندکی دارند و بعضی هیچ اهمیتی ندارند.
بدون شک مطالعه کامل این مقاله، نه تنها شما را از حالت مبتدی خارج میسازد، بلکه میتواند مقدمات دریافت یک پروژه را نیز برای شما فراهم آورد. صفحه لندینگ یا لندینگ پیج، به صفحهای گفته میشود که کاربر میبایست بعد از ورود تعامل خاصی مثل خرید، پرکردن فرم، واردکردن ایمیل یا شماره تلفن انجام دهد. سئو محلی یا سئو لوکال به کلیه اقداماتی گفته میشود که در جهت بهبود رتبه و جایگاه در یک موقعیت جغرافیایی انجام میپذیرد. هدینگهای صفحه از H1 تا H6 تقسیمبندی میشوند که هرچه به عدد 6 نزدیکتر شویم، اهمیت پاراگراف پیشرو کمتر خواهد شد. معمولا در یک صفحه از سایت H1 به عنوان عنوان یک صفحه نشانهگذاری میشود.
به این دلیل به این نوع سئو، سئو تکنیکال گفته می شود که هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت یا با ارتقاء جایگاه وب سایت ندارد و هدف اصلی آن، بهینه سازی زیرساخت های یک وب سایت است. سئو تکنیکال به فرایند بهینه سازی وب سایت برای کرولینگ و ایندکس کردن سایت توسط موتورهای جستجو گفته می شود. به عبارت دیگر، با استفاده از سئو تکنیکال امکان دسترسی، کرولینگ، تفسیر و ایندکس کردن سایت بدون کوچک ترین مشکلی برای موتورهای جستجو فراهم می شود. عوامل زیادی تعیین می کنند که راهکارهای سئو با چه سرعتی به نتیجه برسند. اگر وب سایت جدیدی طراحی کرده اید و از یک نام دامنه جدید که قبلا مورد استفاده قرار نگرفته است استفاده می کنید احتمالا نتیجه گیری از سئو سایت برای شما مدتی طول بکشد.
علاوه بر این باعث میشود ترافیک بیشتری نسبت به رقبایتان جذب کنید. H3 تا H6 مانند تگ H2 هستند با این تفاوت که متن را در سایز کوچکتری نمایش میدهند. البته با گسترش استفاده از وردپرس و سایر CMS ها؛ خیلی از افراد نیازی نمیبینند با HTML آشنا شوند چون قالبهای آماده میخرند و کوچکترین کدنویسی انجام نمیدهند. برای هر کدام از این زاویهها یک h2 (یا باکس) ایجاد کنید تا مخاطب شما، قسمت مورد نظر خود را مطالعه کند و در نهایت بتواند به سادگی خرید خود را انجام دهد. متن صفحه محصول را بخشبندی کنید منظور از بخشبندی استفاده صحیح از تگهای هدینگ است.
به کلیه کارهای سئو که در حوزه کنترل ما نیستند و در خارج از سایتمان انجام می شود (مانند سایت های دیگر یا شبکه های اجتماعی) سئو خارجی یا آف پیج سئو می گویند. سئو داخلی یا آن پیج سئو به تمام کارهایی گفته می شود که در سایتمان که حوزه دسترسی و کنترل ماست، انجام می دهیم تا رتبه بهتری داشته باشیم. یکی از بخش های سئو داخلی، سئو فنی یا تکنیکال سئو است زیرا در داخل سایت بهینه سازی انجام می شود اما آن را یک بخش جدا در نظر می گیرند. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری درباره بهینه سازی سایت و سئو به دست اورید و تاثیر این کانال دیجیتال مارکتینگ را در بازاریابی بیزنس بدانید به مقاله سئو چیست در بلاگ ژاکت آکادمی مراجعه کنید. هرگونه اشتباه ممکن است باعث شود وب سایت شما به درستی در موتورهای جستجو ایندکس نشود.
سرچ انجینها یا حتی شبکههای اجتماعی قواعد خاصی برای رتبه بندی محتوا دارند. گوگل پیج اسپید (Google PageSpeed Insights) به شما کمک می کند تا سرعت صفحات سایت را تست بگیرید و مشکلات آن را برطرف کنید. البته در سرچ کنسول گوگل هم می توانید مشکلات سرعت سایت خودتان را بسنجید. سایت های دیگری مثل Gtmetrix نیز می توانند به شما کمک کنند اما بهتر است همان کمک کننده باشند. از داده های خود گوگل که همان گوگل پیج اسپید به شما می دهد استفاده کنید. لزوماً سایتی که بیشترین هزینه را روی سئو انجام می دهد در رقابت برنده نخواهد بود.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/